lördag 6 oktober 2007

Hockey & shopping

jag plockade svamp igår. Eller nej det gjorde jag inte. Jag var iofs ute i en skog, ihållande en korg det stod "Annas svampplockarkorg" på, men nej. Jag plockade ingen svamp. Varför? FÖR ATT DET INTE FANNS EN ENDA JÄVLA SVAMPJÄVEL.

I alla fall.

Middag hos sväron sen, trevligt trevligt. Flödande baginboxvin, och underbara sällskapsspel. Som vanligt när sällskapspel intas efter att vinet intagits bliiiir det lite intensivare stämning då fuskningsförsök uppdagas meeeen det var himla roligt.

Kvällen avslutades sedan med starköl och bullar hos Sofia i hennes nya lya. Förövrigt en underskattad matkombination om ni frågar mig. Förresten!! ni ska bara veta va hon har i sitt skåp!



Idag drog vi iväg till Blge för lite shopping. Förstår inte vad det var men jag tror aldrig det har tagit så lång tid att åka till borlänge. Har det med dimman, Mattias rethumör eller min lätta gasfot att göra?

Fann mig iaf en tokvarm vinterjacka, skööööönt.

Sen hemåt i ilfart (pärlan kom upp i 103 i nerförsbackarna), och iväg till ishallen.

Bra match, jag såg en del av målen en del av dom missade jag när jag tittade på något annat viktigt. Fresten! Maria satt vid idoljury-daniel FRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNT.

Kvällen ska spenderas med svullande av marknadsgodis (tack mammsen) och spelande spel. Tro om det blir lika hård stämning som igår? =)

neeej men hörrni


Tack för nu

Förresten

Dagens lärdom:

Skrik inte allt för högt när Marko Toukko gör mål i ishockey. Din pojkvän kan bli arg då...

Inga kommentarer: